Taxa auto ... creşte si iar creşte!


Taxa de poluare auto pentru vehiculele second-hand ar putea fi majorată în şedinţa de joi a Guvernului, simultan cu creşterea primei de casare la echivalentul în lei a peste 1.000 euro, a anunţat premierul Călin Popescu Tăriceanu, la centrul tehnic Renault de la Titu.

"Mâine (joi - n.r.) s-ar putea să luăm în discuţie la nivelul şedinţei de Guvern chiar majorarea taxei existente pentru vehiculele de ocazie", a spus Tăriceanu, precizând că pentru creşterea acestei taxe nu este necesar ca Executivul să transmită Comisiei Europene o nouă informare.

El a anunţat că este analizată şi posibilitatea creşterii primei de casare pentru scoaterea din uz a maşinilor vechi la un nivel care să atingă ori să depăşească "pragul psihologic" al echivalentului în lei a 1.000 euro.

Potrivit unor surse guvernamentale, principala variantă analizată este majorarea primei de casare de la 3.000 lei la 4.000 lei.

Tăriceanu a arătat că nu a fost primit încă un răspuns din partea CE privind suspendarea taxei auto pentru maşinile noi, precizând însă că acest răspuns nu este unul "de condiţionare".

Taxa de poluare auto pentru vehiculele non-euro, Euro 1, Euro 2 şi Euro 3 va creşte "exponenţial" în raport cu vechimea maşinii şi va ajunge la un nivel care, în cazul autovehiculelor cu o vechime mai mare de opt ani şi vândute la un preţ în jurul a 1.000 euro, va depăşi valoarea de achiziţie.

Majorarea taxei de poluare pentru vehiculele second-hand va fi posibilă prin modificarea actualei formule de calcul, au declarat, miercuri, agenţiei MEDIAFAX surse din Guvern.

"Principala variantă analizată este ca taxa să crească exponenţial pentru toate vehiculele second-hand de import care nu au dotări minime tip Euro 4, la un nivel diferenţiat în funcţie de vechime. Se va ajunge astfel la situaţia în care, pentru maşini cu o vechime de peste opt ani şi cu un preţ de comercializare de aproximativ 1.000 euro, taxa de înmatriculare va depăşi valoarea de achiziţie", au afirmat sursele citate.

Şeful Guvernului a vizitat, miercuri, şantierul centrului de încercări automobile de la Titu al companiei Renault Technologie Roumanie, unde a sosit într-un automobil Logan, însoţit de directorul general al Autmobile Dacia şi al Renault Group Romania, Francois Forumont, şi de vicepreşedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe.

La sfârşitul vizitei, premierul a arătat că a discutat cu aceştia şi despre situaţia fabricii de automobile de la Piteşti, care s-a confruntat din a doua parte a anului cu "o scădere impresionantă" a vânzărilor, din cauza crizei economice mondiale şi a importului masiv de maşini de ocazie.

"În prima parte a anului am spus nu o dată că importul nestingherit de maşini de ocazie va duce la dispariţia sau la pericilitarea locurilor de muncă în industria românească şi iată că Dacia, astăzi, este cu producţia oprită şi vor trebui să ia măsuri severe, aş spune, pentru a adapta ciclul şi ritmul de fabricaţie la modul în care evoluează piaţa. S-ar putea şi anul acesta să trebuiască să mai luăm nişte măsuri de stimulare vânzărilor, pentru că intereesul e să păstrăm locurile de muncă şi să creştem economia", a spus Tăriceanu.

Sursa: MediaFax

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu